Oświadczenie o stosowaniu zasad ładu korporacyjnego przez Eurotel S.A. w 2021 roku
(część sprawozdania z działalności Emitenta)
SPIS TREŚCI: Strona
Wskazanie:
- zbioru zasad ładu korporacyjnego, któremu podlega emitent, oraz miejsca, gdzie 2
tekst zbioru zasad jest publicznie dostępny
lub
- zbioru zasad ładu korporacyjnego, na którego stosowanie emitent mógł się zdecydować
dobrowolnie oraz miejsce, gdzie tekst zbioru jest publicznie dostępny
lub
- wszelkich odpowiednich informacji dotyczących stosowanych przez emitenta praktyk w
zakresie ładu korporacyjnego, wykraczających poza wymogi przewidziane prawem
krajowym wraz z przedstawieniem informacji o stosowanych przez niego praktykach w
zakresie ładu korporacyjnego.
Status stosowania DPSN w 2021 roku na podstawie obowiązujących przepisów 3
Wskazanie tych postanowień zbioru zasad ładu korporacyjnego, o których mowa 4
wyżej, od których emitent odstąpił oraz wyjaśnienie przyczyn tego odstąpienia.
Opis głównych cech stosowanych w przedsiębiorstwie emitenta systemów kontroli 4
wewnętrznej i zarządzania ryzykiem w odniesieniu do procesu sporządzania
sprawozdań finansowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych.
Wskazanie akcjonariuszy posiadających bezpośrednio lub pośrednio znaczne 5
pakiety akcji wraz ze wskazaniem liczby posiadanych przez te podmioty akcji, ich
procentowego udziału w kapitale zakładowym, liczby głosów z nich wynikających i
ich procentowego udziału w ogólnej liczbie głosów na walnym zgromadzeniu na
dzień 31 grudnia 2021 r..
Wskazanie posiadaczy wszelkich papierów wartościowych, które dają specjalne 6
uprawnienia kontrolne, wraz z opisem tych uprawnień.
Wskazanie wszelkich ograniczeń odnośnie do wykonywania prawa głosu, takich jak 6
ograniczenie wykonywania prawa głosu przez posiadaczy określonej części lub liczby
głosów, ograniczenia czasowe dotyczące wykonywania prawa głosu lub zapisy zgodnie
z którymi, przy współpracy spółki, prawa kapitałowe związane z papierami
wartościowymi są oddzielone od posiadania papierów wartościowych.
Wskazanie wszelkich ograniczeń dotyczących przenoszenia prawa własności papierów 6
wartościowych emitenta.
Opis zasad dotyczących powoływania i odwoływania osób zarządzających oraz ich 6
uprawnień, w szczególności prawo do podjęcia decyzji o emisji lub wykupie akcji.
Opis zasad zmiany statutu lub umowy spółki emitenta. 7
Sposób działania walnego zgromadzenia i jego zasadnicze uprawnienia oraz opis praw 7
akcjonariuszy i sposobu ich wykonywania, w szczególności zasady wynikające z
regulaminu walnego zgromadzenia, jeżeli taki regulamin został uchwalony.
Skład osobowy i zmiany, które w nim zaszły w ciągu ostatniego roku obrotowego, oraz opis
działania organów zarządzających, nadzorujących lub administrujących emitenta oraz ich
komitetów. 10
Skład osobowy Zarządu i Rady Nadzorczej 10
Komitet Audytu i polityka wynagrodzeń 11
Informacje dotyczące firmy audytorskiej 12
2
Wskazanie:
- zbioru zasad ładu korporacyjnego, któremu podlega emitent, oraz miejsca, gdzie tekst zbioru
zasad jest publicznie dostępny
lub
- zbioru zasad ładu korporacyjnego, na którego stosowanie emitent mógł się zdecydować
dobrowolnie, oraz miejsce, gdzie tekst zbioru jest publicznie dostępny
lub
- wszelkich odpowiednich informacji dotyczących stosowanych przez emitenta praktyk w
zakresie ładu korporacyjnego, wykraczających poza wymogi przewidziane prawem krajowym
wraz z przedstawieniem informacji o stosowanych przez niego praktykach w zakresie ładu
korporacyjnego.
Spółka podlegała do połowy 2021 roku zasadom ładu korporacyjnego określone uchwałą Rady Giełdy
z dnia 13 października 2015 r., w postaci Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW.
Rada Giełdy Uchwałą Nr 13/1834/2021 z dnia 29 marca 2021 r. przyjęła nowe zasady ładu
korporacyjnego dla spółek notowanych na Głównym Rynku GPW Dobre Praktyki Spółek Notowanych
na GPW 2021” (Dobre Praktyki 2021, DPSN2021). Jest to kolejna wersja zbioru zasad ładu
korporacyjnego, którym od 2021 roku podlegają spółki notowane na Głównym Rynku GPW.
Dobre Praktyki 2021 weszły w życie 1 lipca 2021 r. Stosowanie przez spółki zasad ładu korporacyjnego,
zawartych w Dobrych Praktykach, jest dobrowolne, jednak informowanie o ich stosowaniu należy do
obowiązków każdej spółki giełdowej, zapisanym w Regulaminie GPW. Pierwsze raporty ws. stosowania
DPSN2021 zostały opublikowane przez spółkę 2 sierpnia 2021 r.
Wspomniany raport za 2021 rok jest aktualny i dostępny na stronie internetowej Emitenta: ri.eurotel.pl
Spółka zdecydowała się na stosowanie wspomnianych zasad w swojej działalności. Raport w tej
sprawie stanowi integralną część Raportu Rocznego Spółki za 2021 rok. Podane w nim również
pozostałe informacje wymagane stosownymi przepisami.
Zgodnie z §29 Regulaminu Giełdy emitenci m.in. akcji, które dopuszczone do obrotu giełdowego,
powinni je stosować, a w przypadku gdy określona zasada ładu korporacyjnego nie jest stosowana w
sposób trwały lub jest naruszona incydentalnie, emitent ma obowiązek opublikowania raportu
zawierającego informacje o tym, jaka zasada nie jest stosowana lub nie została zastosowana, jakie były
okoliczności i przyczyny nie zastosowania zasady oraz w jaki sposób emitent zamierza usunąć
ewentualne skutki nie zastosowania danej zasady lub jakie kroki zamierza podjąć, by zmniejszyć ryzyko
nie zastosowania zasad ładu korporacyjnego w przyszłości.
Raport powinien zostać opublikowany na oficjalnej stronie internetowej emitenta oraz w trybie
analogicznym do stosowanego do przekazywania raportów bieżących. Zgodnie z Uchwałą nr 718/2009
Zarządu GPW w Warszawie S.A. z dnia 16 grudnia 2009 r. (która weszła w życie z dniem 1 stycznia
2010 r.) raporty dotyczące stosowania ładu korporacyjnego przekazywane są za pośrednictwem
Elektronicznej Bazy Informacji (EBI).
Obowiązek opublikowania raportu powinien być wykonany niezwłocznie po powstaniu uzasadnionego
przeświadczenia po stronie emitenta, że dana zasada nie będzie stosowana lub że nie zostanie
zastosowana, w każdym zaś przypadku niezwłocznie po zaistnieniu zdarzenia stanowiącego
naruszenie zasady ładu korporacyjnego („comply or explain”). Za równoważne przekazaniu raportu, o
którym mowa w §29 ust.5 Regulaminu Giełdy uważane jest również przekazanie raportu rocznego
zgodnie z przepisami rozporządzenia regulującego obowiązki informacyjne emitentów (a więc
zawierającego m.in. niniejsze oświadczenie), pod warunkiem zawarcia w nim wszystkich informacji, o
których mowa w §1 Uchwały nr 1013/2007 Zarządu Giełdy z dnia 11-12- 2007 r.
Tekst (adres) Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW jest publicznie dostępny na stronie
internetowej Spółki lub bezpośrednio na stronie Giełdy www.corp-gov.gpw.pl
3
Na stronie korporacyjnej Emitenta, znajduje się również pełny raport dotyczący przestrzegania zasad
zawartych w powyższym dokumencie (niezależnie od raportu na stronie EBI).
Status stosowania DPSN w 2021 roku na podstawie obowiązujących przepisów
Spółka dokłada wszelkich starań, by stosować zasady „Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW
2021”. Deklaracja na temat stanu stosowania przez Spółkę przedmiotowych zasad dostępna jest na
stronie korporacyjnej Spółki pod adresem podanym wyżej.
Według aktualnego stanu stosowania „Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW 2021” Spółka nie
stosuje 7 zasad: 1.3.1., 1.4., 1.4.1., 2.1., 2.2., 2.11.6., 4.1:
Zasada 1.3.1.W swojej strategii biznesowej spółka uwzględnia również tematykę ESG, w szczególności
obejmującą: zagadnienia środowiskowe, zawierające mierniki i ryzyka związane ze zmianami klimatu i
zagadnienia zrównoważonego rozwoju;
Komentarz Spółki: Z racji charakteru swojego działania (działalność handlowa) i w dużej mierze
opierającego się na realizowaniu zadań i sposobu funkcjonowania określonego przez podmioty
zewnętrzne, Spółka ma niewielki wpływ na zmiany klimatu. Podejmuje jednak działania mające na celu
ograniczenie produkowanych odpadów czy też segregację surowców i obrót wtórny używanym
sprzętem.
Zasada 1.4. W celu zapewnienia należytej komunikacji z interesariuszami, w zakresie przyjętej strategii
biznesowej spółka zamieszcza na swojej stronie internetowej informacje na temat założeń posiadanej
strategii, mierzalnych celów, w tym zwłaszcza celów długoterminowych, planowanych dział oraz
postępów w jej realizacji, określonych za pomocą mierników, finansowych i niefinansowych. Informacje
na temat strategii w obszarze ESG powinny m.in.:
Komentarz spółki: Spółka nie posiada przyjętej strategii w tym zakresie.
1.4.1. objaśniać, w jaki sposób w procesach decyzyjnych w spółce i podmiotach z jej grupy
uwzględniane są kwestie związane ze zmianą klimatu, wskazując na wynikające z tego ryzyka;
Komentarz spółki: Spółka nie ma znaczącego wpływu na zmiany klimatu jak opisano w 1.3.1.
Zasada 2.1. Spółka powinna posiadać politykę różnorodności wobec zarządu oraz rady nadzorczej,
przyjętą odpowiednio przez radę nadzorczą lub walne zgromadzenie. Polityka różnorodności określa
cele i kryteria różnorodności m.in. w takich obszarach jak płeć, kierunek wykształcenia, specjalistyczna
wiedza, wiek oraz doświadczenie zawodowe, a także wskazuje termin i sposób monitorowania realizacji
tych celów. W zakresie zróżnicowania pod względem płci warunkiem zapewnienia różnorodności
organów spółki jest udział mniejszości w danym organie na poziomie nie niższym niż 30%.
Komentarz spółki : Rada Nadzorcza została wybrana przez WZA, a więc na podstawie obiektywnej
możliwości wyboru. Członkowie Rady Nadzorczej posiadają doświadczenie w branży reprezentowanej
przez Spółkę oraz w zakresie finansów i rynku kapitałowego. Większość członków Rady Nadzorczej
jest członkami niezależnymi. Skład Rady Nadzorczej jest minimalny zgodnie z przepisami w tym
zakresie aby nie generować kosztów. Nie istnieją więc żadne racjonalne argumenty przemawiające za
zmianą tego stanu rzeczy. Podobnie w przypadku Zarządu, w którym zasiadają założyciele i właściciele
Spółki, posiadający wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu Spółką poparte osiąganymi wynikami.
Zasada 2.2. Osoby podejmujące decyzje w sprawie wyboru członków zarządu lub rady nadzorczej spółki
powinny zapewnić wszechstronność tych organów poprzez wybór do ich składu osób zapewniających
różnorodność, umożliwiając m.in. osiągnięcie docelowego wskaźnika minimalnego udziału mniejszości
określonego na poziomie nie niższym niż 30%, zgodnie z celami określonymi w przyjętej polityce
różnorodności, o której mowa w zasadzie 2.1.
Komentarz spółki : Do czasu zakończenia obecnej kadencji organów Spółki oraz przyjęcia polityki
różnorodności, zmiany w tym zakresie nie są planowane.
Zasada 2.11.6. informację na temat stopnia realizacji polityki różnorodności w odniesieniu do zarządu i
rady nadzorczej, w tym realizacji celów, o których mowa w zasadzie 2.1.
Komentarz spółki : W związku z brakiem takiej polityki i brakiem parytetu, polityka różnorodności nie jest
stosowana.
Zasada 4.1. Spółka powinna umożliwić akcjonariuszom udział w walnym zgromadzeniu przy
wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej (e-walne), jeżeli jest to uzasadnione z uwagi na
4
zgłaszane spółce oczekiwania akcjonariuszy, o ile jest w stanie zapewnić infrastrukturę techniczną
niezbędną dla przeprowadzenia takiego walnego zgromadzenia.
Komentarz spółki: Biorąc pod uwagę strukturę akcjonariatu Spółki, dotychczasowe doświadczenia
dotyczące ilości zainteresowanych uczestników na WZA oraz koszty i trudności techniczne związane z
koniecznością zabezpieczenia bezpieczeństwa i skuteczności formalnej obrad WZA prowadzonych w
sposób elektroniczny, nie ma uzasadnienia dla wprowadzenia takiej możliwości.
W odniesieniu do rekomendacji I.R.4. dotyczącej publikacji raportów okresowych w jak najkrótszych
terminach, Zarząd Spółki podjął decyzję, aby termin publikacji Raportu Rocznego za 2021 rok był
krótszy niż dopuszczalny przepisami. Spółka dokładać będzie starań, aby terminy te były skracane
sukcesywnie i publikacje danych finansowych następowały szybciej niż średnie terminy publikacji
raportów innych spółek na rynku.
Inne zasady ładu korporacyjnego stosowane przez Spółkę
Zgodnie z rekomendacjami GPW, Spółka jest uczestnikiem Programu Wspierania Płynności, którego
warunkiem jest prowadzenie strony korporacyjnej zgodnej z serwisem modelowym określonym przez
GPW, posiadanie animatora Emitenta oraz prowadzenie działalności informacyjnej m.in. na stronie
korporacyjnej Emitenta.
Opis głównych cech stosowanych w przedsiębiorstwie emitenta systemów kontroli
wewnętrznej i zarządzania ryzykiem w odniesieniu do procesu sporządzania sprawozdań
finansowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych.
W Spółce funkcjonuje system kontroli dokumentów księgowych, stanowiący podstawę
sprawozdawczości finansowej. W ramach tej kontroli każdy dokument księgowy jest opisywany przez
pracownika bezpośrednio odpowiedzialnego za określoną sprawę zgodnie z nadanymi mu
uprawnieniami wynikającymi ze schematu organizacyjnego, następnie podlega kontroli formalnej i
rachunkowej prowadzonej w dziale księgowości, po czym ostatecznie jest zatwierdzany przez jednego
z członków Zarządu.
W przypadku umów reprezentacja formalna wymaga podpisu dwóch członków zarządu lub członka
zarządu i prokurenta.
Dokonanie zapłaty w postaci jakichkolwiek przelewów następuje dopiero po zatwierdzeniu ich przez
Zarząd, a kompetencje do ich przygotowania mają tylko wytypowane osoby posługujące się
indywidualnymi hasłami dostępu.
Przyjętą w Spółce praktyką jest także reprezentowanie Spółki przy zawieraniu umów, co do zasady,
przez Prezesa Zarządu i jednego Członka Zarządu lub Członka Zarządu i Prokurenta jednocześnie; w
Spółce została ustanowiona prokura w stosunku do dwóch osób, dzięki czemu ułatwiona została
reprezentacja Spółki w przypadkach nieobecności jednego z członków Zarządu. Udzielane
pełnomocnictwa dla osób trzecich, dotyczą ściśle określonych czynności, wcześniej zaakceptowanych
przez Zarząd.
W schemacie organizacyjnym Spółki, funkcjonują osoby zajmujące się analizą poziomu należności i
zobowiązań Spółki ze szczególnym uwzględnieniem rozliczeń z partnerami działającymi w ramach sieci
T-Mobile (i innych operatorów) oraz produktów Apple, gdyż te obszary działania stanowią największe
wartościowo pozycje w rozrachunkach i są również najbardziej złożone.
Realizacją funkcji kontrolnych, zajmuje się bezpośrednio bądź pośrednio, Dyrektor Handlowy (bądź
menadżer danego rynku), który opiniuje składane przez kontrahentów zamówienia pod względem
możliwości ich realizacji na podstawie dotychczasowej historii współpracy z danym podmiotem.
Dodatkowo ten obszar kontroli wspierany jest systemowo poprzez ograniczenia nadawane
poszczególnym kontrahentom w programie magazynowo księgowym w zakresie terminów płatności i
limitów kredytowych.
Analizie poddawany jest kontrahent, z którym podejmowana jest współpraca oraz następnie
monitorowanie przebiegu w czasie jej trwania.
Dział handlowy odpowiedzialny również za logistykę w osobie Dyrektora Handlowego odpowiedzialny
jest również za zarządzanie poziomem zapasów oraz częściowo za politykę kredytu kupieckiego (w
porozumieniu z Zarządem), wyznaczając jego poziom w oparciu o historię kontrahenta i jego potencjał
sprzedaży.
5
Istnieje również w Spółce samodzielne stanowisko zajmujące s m.in. nadawaniem limitów u
ubezpieczyciela transakcji handlowych na podstawie otrzymanych rekomendacji z innych działów oraz
komórka prawna, zajmująca skoordynacwszystkich spraw dotyczących spłaty należności Spółki
oraz współpracą z zewnętrznymi kancelariami prawnymi w tym zakresie. Ułatwia to analizę przebiegu
windykacji i kontrolę nad egzekwowaniem długów.
Dodatkowy poziom bezpieczeństwa transakcji zawieranych przez Spółkę jest określenie w Statucie
wielkości transakcji na jakie nie jest wymagana zgoda Rady Nadzorczej Spółki. Tylko transakcje
rutynowe i stosunkowo niewielkiej wartości (do 1 mln zł) lub ze strategicznymi partnerami jak operatorzy
czy producenci (3 mln zł), nie podlegają tym ograniczeniom i są w kompetencji wyłącznie Zarządu.
Poziom tych operacji został jednak określony w taki sposób, że nie wpływa to negatywnie na
ograniczenie obrotu i elastyczność funkcjonowania Spółki. Na większe transakcje z innymi podmiotami
każdorazowo wydawana jest zgoda Rady Nadzorczej po dokonaniu przedstawionej przez Zarząd
analizy danego podmiotu i ocenie ryzyka prowadzenia z nim obrotu towarem. Zgoda ta może dotyczyć
nie tylko podmiotu i wysokości realizowanych z nim obrotów, ale określać również czas na jaki taka
zgoda jest wydawana.
Z partnerami z którymi zarówno wysokość obrotów, jak i długookresowy horyzont czasowy uzasadniają
podjęcie takich działań, Spółka posiada ubezpieczenie zwrotu ich należności (zapłaty za towar)
zabezpieczone przez wyspecjalizowane i renomowane w tego rodzaju działalności podmioty.
Księgowość Spółki prowadzona jest w systemie informatycznym, odpowiednio zabezpieczonym przed
dokonywaniem nieautoryzowanych zmian oraz nieuprawnionym dostępem. Poziomy uprawnień w tym
systemie związane z zakresem obowiązków i odpowiedzialności poszczególnych osób. System
ewidencjonuje na bieżąco operacje dokonywane w centrali Spółki jak i w poszczególnych salonach
sprzedaży rozmieszczonych na terenie kraju.
Archiwizacja danych jak i ich bezpieczne składowanie, umożliwia ich późniejsze odtworzenie i
zabezpiecza w sytuacji utraty części danych.
Wprowadzany coraz intensywniej system elektronicznego obiegu dokumentów, sprzyja lepszemu
(szybszemu) ich obiegowi oraz zapewnia jednocześnie wyższy poziom archiwizacji.
Sprawozdania finansowe Spółki przygotowywane w dziale księgowości, kierowanym przez Dyrektora
Finansowego. Sprawozdania ostatecznie akceptowane przez Zarząd. W przypadku sprawozdań
półrocznych i rocznych, po akceptacji Zarządu następuje ich weryfikacja wykonywana przez biegłego
rewidenta (przegląd lub badanie). Biegły rewident jest wybierany przez Radę Nadzorczą Spółki, na
podstawie rekomendacji Zarządu i po analizie Komitetu Audytu. Biegły rewident został w 2021 roku
wybrany i prowadzi badanie Spółki po raz kolejny. Roczne sprawozdanie finansowe przed
przedłożeniem go do zatwierdzenia Walnemu Zgromadzeniu Akcjonariuszy jest wcześniej
weryfikowane i oceniane przez Radę Nadzorczą Spółki.
Wskazanie akcjonariuszy posiadających bezpośrednio lub pośrednio znaczne pakiety akcji
wraz ze wskazaniem liczby posiadanych przez te podmioty akcji, ich procentowego udziału w
kapitale zakładowym, liczby głosów z nich wynikających i ich procentowego udziału w ogólnej
liczbie głosów na walnym zgromadzeniu na dzień 31 grudnia 2021 r.
Akcjonariusz
Liczba akcji
% kapitału
% głosów
na WZA
Krzysztof Stepokura
1 131 182
30,18%
30,18%
Jacek Foltarz
707 399
18,87%
18,87%
Bogusław Marczak
357 864
9,55%
9,55%
PKO TFI
208 674
5,57%
5,57%
6
Wskazanie posiadaczy wszelkich papierów wartościowych, które dają specjalne
uprawnienia kontrolne, wraz z opisem tych uprawnień.
Spółka nie wyemitowała i nie posiada papierów wartościowych (akcji własnych), które dawałyby ich
posiadaczom specjalne przywileje w tym kontrolne.
Statut przewiduje jednak szczególne uprawnienia przysługujące Założycielom Spółki polegające bądź to
na prawie do wyboru jednego członka Rady Nadzorczej dla dwóch udziałowców znaczących będących
Założycielami, bądź jednego Członka Zarządu dla każdego z czterech Założycieli. Uprawnienie to jest
skuteczne do chwili posiadania przez Założyciela co najmniej jednej akcji Spółki. Uprawnienie do
powoływania członka Zarządu wygasa, gdy liczba posiadanych przez Założyciela akcji spadnie poniżej
progu 10% ogólnej liczby akcji.
Wskazanie wszelkich ograniczeń odnośnie do wykonywania prawa głosu, takich jak
ograniczenie wykonywania prawa głosu przez posiadaczy określonej części lub liczby
głosów, ograniczenia czasowe dotyczące wykonywania prawa głosu lub zapisy zgodnie z
którymi, przy współpracy spółki, prawa kapitałowe związane z papierami wartościowymi
oddzielone od posiadania papierów wartościowych.
Nie istnieją jakiekolwiek wynikające z przepisów wewnętrznych Spółki (w tym ze Statutu), ograniczenia
dotyczące prawa głosu czy inne ograniczenia praw ich posiadaczy w tym kapitałowe.
Wskazanie wszelkich ograniczeń dotyczących przenoszenia prawa własności papierów
wartościowych emitenta.
Nie istnieją również ograniczenia dotyczące przenoszenia prawa własności papierów
wartościowych Spółki o jakich Zarząd Spółki miałby wiedzę.
Opis zasad dotyczących powoływania i odwoływania osób zarządzających oraz ich
uprawnień, w szczególności prawo do podjęcia decyzji o emisji lub wykupie akcji.
Zarząd jest powoływany lub odwoływany przez Radę Nadzorczą Spółki. Zgodnie z zapisami Statutu,
dwóch obecnie największych udziałowców Spółki Założycieli Pan Krzysztof Stepokura i Pan Jacek
Foltarz, korzysta z możliwości powoływania po jednym członku Zarządu, a w przypadku nie dokonania
takiego wyboru, dokonuje go Rada Nadzorcza. Uprawnienie to przysługuje do chwili posiadania przez
Założycieli co najmniej 10% akcji Spółki.
Obecny Zarząd Eurotel SA liczy dwie osoby i został powołany na trzyletnią kadencję na podstawie
uchwały Rady Nadzorczej Spółki z dnia 20 maja 2021 roku.
Zarząd liczy od 2 do 4 członków i do jego podstawowych obowiązków należy przede wszystkim
kierowanie bieżącą działalnośc Spółki, reprezentowanie jej na zewnątrz jak również realizowanie
strategii zaakceptowanej przez RN. Zarząd podejmuje decyzje w czasie posiedzeń, a reprezentacja
Zarządu jest skuteczna po złożeniu podpisów przez dwóch członków Zarządu. Statut przewiduje
możliwość powołania Prokurenta i obecnie dwie osoby zostały wyznaczone na to stanowisko. Zasady
działania Zarządu oraz jego kompetencji opisane w Statucie Spółki oraz Regulaminie Zarządu
dostępnych na internetowej stronie korporacyjnej Spółki.
Zgodnie z Regulaminem Zarządu w szczególności Zarząd Spółki zobowiązany jest do:
a) składania i przyjmowania oświadczeń woli w imieniu Spółki w szczególności w zakresie spraw
majątkowych Spółki i zawierania umów,
b) określania strategii oraz głównych celów działania Spółki, ich wdrożenia i realizacji,
c) dbałości o przejrzystość i efektywność systemu zarządzania Spółką oraz prowadzenia jej spraw
zgodnie z przepisami prawa i zasadami ładu korporacyjnego
d) uchwalania regulaminu organizacyjnego przedsiębiorstwa Spółki, regulaminu obiegu
dokumentacji księgowo-finansowej, Regulaminu Pracy i Wynagradzania, a także innych
wewnętrznych aktów normatywnych Spółki, nie zastrzeżonych dla Rady Nadzorczej i Walnego
Zgromadzenia,
e) udziału w Walnym Zgromadzeniu,
f) prawidłowego, rzetelnego prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz terminowego rozliczania się z
budżetem państwa, gminy i innymi należnościami publicznoprawnymi (ZUS itp.),
g) sporządzania i składania Radzie Nadzorczej bilansu na ostatni dzień roku obrotowego, rachunku
wyników i strat za ostatni rok oraz sprawozdania finansowego wraz z informacją dodatkową o
7
działalności Spółki w tym okresie, w terminie 3 miesięcy po upływie roku obrotowego, a także
wnioskowania o sposobie podziału zysku lub sposobie pokrycia straty bilansowej Spółki
h) bezzwłocznego zwoływania Walnego Zgromadzenia, celem powzięcia uchwały o dalszym
istnieniu Spółki, jeżeli bilans Spółki wykaże stratę przewyższającą sumę kapitałów zapasowego i
rezerwowego oraz jednej trzeciej kapitału zakładowego,
i) wstrzymywania się od udziału w rozstrzyganiu spraw pozostających w sprzeczności z interesami
Spółki oraz osobistymi interesami Członka Zarządu względnie Założyciela Spółki, jego małżonka,
krewnych i powinowatych do drugiego stopnia,
j) zwoływania Walnego Zgromadzenia z inicjatywy własnej, na żądanie Rady Nadzorczej,
Założycieli lub Akcjonariuszy, reprezentujących co najmniej jedną dziesiątą kapitału
zakładowego,
k) prowadzenia księgi protokołów,
l) składania sądowi rejestrowemu wymaganych przepisami wniosków i dokumentów,
m) udzielenia i odwoływania prokury, z tym, że udzielić prokury może cały Zarząd, natomiast odwołać
prokurę może każdy członek Zarządu samodzielnie,
n) ustanawiania oraz odwoływania pełnomocników uprawnionych do prowadzenia poszczególnych
spraw Spółki wspólnie z Członkiem Zarządu,
o) występowania z wnioskami we wszystkich sprawach dotyczących Spółki do Walnego
Zgromadzenia.
Zarząd nie posiada samodzielnych uprawnień do podejmowania decyzji o emisji lub wykupie akcji.
Zarząd może podejmować działania w celu zaliczkowej wypłaty dywidendy.
Opis zasad zmiany statutu lub umowy spółki Emitenta.
W raportowanym okresie nie doszło do zmian zapisów Statutu Spółki ani Umowy Spółki.
Sposób działania walnego zgromadzenia i jego zasadnicze uprawnienia oraz opis praw
akcjonariuszy i sposobu ich wykonywania, w szczególności zasady wynikające z regulaminu
walnego zgromadzenia, jeżeli taki regulamin został uchwalony.
Walne Zgromadzenie jest najważniejszym organem Spółki i sprawuje nadrzędną funkcję zarówno dla
Zarządu jak i dla Rady Nadzorczej, wytyczając kierunki rozwoju, podejmując strategiczne decyzje i
udzielając absolutorium członkom poszczególnych organów z tytułu pełnionych funkcji.
Zasady zwoływania, przebiegu zgromadzenia i jego uprawnienia określone w kodeksie spółek
handlowych, Statucie Spółki oraz Regulaminie Walnego Zgromadzenia, z których dwa ostatnie
dokumenty są dostępne na internetowej stronie korporacyjnej Spółki.
Obecnie obowiązujący Regulamin Walnego Zgromadzenia jak i Statut Spółki zostały dostosowane do
nowych przepisów dotyczących WZA zgodnie ze zmianami jakie zaszły w KSH po 3 sierpnia 2009 roku.
Do kompetencji walnego zgromadzenia należy w szczególności:
(a) rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania Zarządu i Rady Nadzorczej, sprawozdania finansowego
za zakończony rok obrotowy;
(b) udzielenie członkom organów Spółki absolutorium z wykonania obowiązków;
(c) podział zysku lub pokrycie straty, określenie daty ustalenia prawa do dywidendy oraz terminu wypłaty
dywidendy;
(d) wszelkie postanowienia dotyczące roszczeń o naprawienie szkody wyrządzonej przy zawiązywaniu
Spółki lub sprawowaniu zarządu albo nadzoru;
(e) zbycie lub wydzierżawienie przedsiębiorstwa albo jego zorganizowanej części
(f) nabycie i zbycie nieruchomości Spółki o wartości powyżej 2.000.000,00 zł (dwa miliony złotych);
(g) emisja obligacji, w tym obligacji zamiennych na akcje i z prawem pierwszeństwa oraz emisja
warrantów subskrypcyjnych, zgodnie z kodeksem spółek handlowych
(h) nabycie własnych akcji w przypadku określonym w art. 362 § 1 pkt 2) kodeksu spółek handlowych
oraz upoważnienia do ich nabywania w przypadku określonym w art. 362 § 1 pkt 8) kodeksu spółek
handlowych;
8
(i) zawarcia umowy, o której mowa w art. §7 kodeksu spółek handlowych;
(j) dokonanie zmian w Statucie Spółki;
(k) podwyższenie lub obniżenie kapitału zakładowego Spółki;
(l) połączenie i przekształcenie Spółki;
(ł) zatwierdzanie regulaminu funkcjonowania Rady Nadzorczej;
(m) ustalanie wynagrodzenia członków Rady Nadzorczej;
(n) rozwiązanie i likwidacja Spółki;
(o) z zastrzeżeniem (§ 19) ust. (2) Statutu Spółki, wybór i odwołanie członków Rady
Nadzorczej;
(p) uchwalenie Regulaminu Obrad Walnego Zgromadzenia.
Walne Zgromadzenie obraduje jako zwyczajne lub nadzwyczajne.
Zwyczajne Walne Zgromadzenie zwołuje Zarząd Spółki w ciągu sześciu miesięcy po upływie każdego
roku obrotowego.
Walne Zgromadzenie zwołuje się przez ogłoszenie opublikowane na stronie internetowej Spółki oraz w
sposób określony dla przekazywania informacji bieżących zgodnie z przepisami o ofercie publicznej, co
najmniej na 26 (dwadzieścia sześć) dni przed terminem Walnego Zgromadzenia.
Zarząd zwołuje Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie w ciągu dwóch tygodni od dnia otrzymania
wniosku o zwołanie Walnego Zgromadzenia. Wniosek o zwołanie Nadzwyczajnego Walnego
Zgromadzenia pochodzący od Akcjonariusza powinien być złożony na piśmie najpóźniej na miesiąc
przed proponowanym terminem Walnego Zgromadzenia.
Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie zwołuje Zarząd dla rozpatrzenia spraw wymagających
niezwłocznego postanowienia:
(a) z własnej inicjatywy,
(b) na pisemny wniosek Rady Nadzorczej,
(c) na pisemny wniosek akcjonariuszy, reprezentujących łącznie co najmniej jedną dwudziestą część
kapitału zakładowego ("Akcjonariusz"),
(d) na pisemny wniosek któregokolwiek z Założycieli, jeśli posiada on co najmniej 1 (jedną) akcję
Spółki.
Walne Zgromadzenie może podjąć uchwały, także bez formalnego zwołania, jeżeli cały kapitał
zakładowy jest reprezentowany, a nikt z obecnych nie wniesie sprzeciwu ani co do odbycia Walnego
Zgromadzenia, ani co do pozostawienia poszczególnych spraw na porządku obrad.
Walne Zgromadzenie zwołuje się przez opublikowanie ogłoszenia w sposób i w terminie określonym w
przepisach prawa handlowego.
W ogłoszeniu należy oznaczyć datę, godzinę i miejsce obrad Walnego Zgromadzenia, szczegółowy
porządek obrad oraz precyzyjny opis procedur dotyczących uczestnictwa w Walnym Zgromadzeniu i
wykonywania prawa głosu w szczególności informując o:
a) prawie akcjonariusza do żądania umieszczenia określonych spraw w porządku obrad,
b) prawie do zgłaszania projektów uchwał dotyczących spraw wprowadzonych do porządku obrad lub
spraw mających zostać wprowadzone do porządku przed terminem odbycia Walnego Zgromadzenia,
c) prawie do zgłaszania projektów uchwał dotyczących spraw wprowadzonych do porządku obrad,
d) sposobie wykonywania prawa głosu przez pełnomocnika w tym w szczególności o formularzach
stosowanych podczas głosowania przez pełnomocnika oraz sposobie zawiadamiania Spółki przy
wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej o ustanowieniu pełnomocnika,
e) możliwości i sposobie uczestniczenia w Walnym Zgromadzeniu przy wykorzystaniu środków
komunikacji elektronicznej,
f) dniu rejestracji uczestnictwa w Walnym Zgromadzeniu,
g) prawie do uczestnictwa w Walnym Zgromadzeniu, które przysługuje tylko osobom będącym
akcjonariuszami Spółki w dniu rejestracji uczestnictwa w Walnym zgromadzeniu,
h) wskazanie, gdzie i w jaki sposób osoba uprawniona do uczestniczenia w Walnym Zgromadzeniu
może uzyskpełny tekst dokumentacji, która ma być przedstawiona Walnemu Zgromadzeniu oraz
projekty uchwał lub spraw, które mają być wprowadzone do porządku obrad przed terminem odbycia
Walnego Zgromadzenia,
i) wskazanie adresu strony internetowej na której udostępnione informacje dotyczące Walnego
Zgromadzenia.
9
W przypadku zamierzonej zmiany statutu wnież treść dotychczas obowiązujących postanowień i treść
projektowanych zmian. W sprawach nieobjętych porządkiem obrad nie można podjąć uchwały, chyba
że cały kapitał zakładowy jest reprezentowany, a nikt z obecnych nie zgłosił sprzeciwu dotyczącego
podjęcia uchwały.
Akcjonariusz reprezentujący co najmniej jedną dwudziestą część kapitału zakładowego, a także
Założyciele, jeśli są akcjonariuszami Spółki, mogą przed terminem Walnego Zgromadzenia zgłaszać
Spółce w sposób i w terminach określonych przepisami prawa handlowego projekty uchwał dotyczące
spraw wprowadzonych do porządku obrad Walnego Zgromadzenia lub spraw, które mają zostać
wprowadzone do porządku obrad najbliższego Walnego Zgromadzenia.
Na stronie internetowej Spółki zamieszcza się następujące informacje dotyczące Walnego
Zgromadzenia:
a) ogłoszenie o zwołaniu walnego zgromadzenia,
b) informacje o ogólnej liczbie akcji w Spółce i liczbie głosów z tych akcji w dniu ogłoszenia,
c) dokumentację, która ma być przedstawiona Walnemu Zgromadzeniu,
d) projekty uchwał (wraz z uzasadnieniem) lub spraw mających zostać wprowadzone do porządku obrad
przez terminem Walnego Zgromadzenia,
e) formularze pozwalające na wykonywanie prawa głosu przez pełnomocnika.
Walne Zgromadzenie jest ważne bez względu na liczbę reprezentowanych na nim
akcji.
W przypadku Emitenta uprawnieni z akcji imiennych i świadectw tymczasowych oraz zastawnicy i
użytkownicy, którym przysługuje prawo głosu, mają prawo uczestniczenia w Walnym Zgromadzeniu,
jeżeli byli akcjonariuszami na 16 dni przed datą Walnego Zgromadzenia.
Wszyscy akcjonariusze maprawo uczestniczenia w Walnym Zgromadzeniu, przy czym każda akcja
daje prawo do jednego głosu.
Przed każdym Walnym Zgromadzeniem Zarząd sporządza listę akcjonariuszy mających prawo głosu.
Lista ta powinna być wyłożona w lokalu Spółki, co najmniej trzy dni powszednie przed terminem
Walnego Zgromadzenia.
Walne zgromadzenie może być transmitowane w czasie rzeczywistym, a Akcjonariusze mogą
uczestniczyć w Walnym Zgromadzeniu oraz wykonywać prawo głosu osobiście lub przez
pełnomocników.
Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie pod rygorem nieważności i zostaje następnie
dołączone do protokołu obrad Walnego Zgromadzenia.
Spółka nie przewiduje uczestnictwa akcjonariuszy w Walnym Zgromadzeniu przy wykorzystaniu
środków komunikacji elektronicznej (art. 4065 §1 ksh).
Regulamin Walnego Zgromadzenia nie przewiduje możliwości oddawania głosów na Walnym
Zgromadzeniu drogą korespondencyjną (art. 4111 §1 ksh).
Walne Zgromadzenie odbywa się w siedzibie Spółki, Sopocie, Gdyni lub w Warszawie.
Walne Zgromadzenie może odbyć się również w innym miejscu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej,
jeżeli wyrażą na to zgodę akcjonariusze reprezentujący cały kapitał zakładowy Spółki.
Uchwały Walnego Zgromadzenia zapadają zwykłą większośc głosów, o ile ustawa lub Statut nie
stanowi inaczej.
Uchwały Walnego Zgromadzenia w sprawie zmiany Statutu, rozwiązania Spółki, zbycia lub
wydzierżawienia przedsiębiorstwa podejmowane są większością 3/4 (trzech czwartych) głosów.
Lista obecności zawierająca spis uczestników Walnego Zgromadzenia z wymienieniem liczby akcji,
które każdy z nich przedstawia i służących im głosów, podpisana przez Przewodniczącego Walnego
Zgromadzenia, powinna b sporządzona niezwłocznie po wyborze Przewodniczącego i wyłożona
podczas obrad tego Zgromadzenia. Na wniosek akcjonariuszy, posiadających jedną dziesiątą kapitału
zakładowego reprezentowanego na tym Walnym Zgromadzeniu, lista obecności powinna być
sprawdzona przez wybraną w tym celu komisję, złożoną co najmniej z trzech osób. Wnioskodawcy mają
prawo wyboru jednego członka komisji.
Zasadą podczas Walnego Zgromadzenia jest głosowanie jawne, za wyjątkiem wyborów, wniosków o
odwołanie członków organów lub likwidatorów, o pociągnięcie ich do odpowiedzialności oraz głosowań
10
dotyczących spraw osobowych. Tajne głosowanie zarządza się również na żądanie choćby jednego z
akcjonariuszy obecnych lub reprezentowanych na Zgromadzeniu.
Uchwały Walnego Zgromadzenia powinny być formułowane przez Przewodniczącego Zgromadzenia w
sposób jasny i zrozumiały dla każdego uczestnika.
Wszelkie wątpliwości dotyczące treści uchwały powinny być wyjaśniane i rozstrzygane przed
zarządzeniem głosowania nad uchwałą, w tym także przy udziale obsługi prawnej zapewnionej przez
Zarząd Spółki.
Uczestnikom zgłaszającym sprzeciw do podjętej uchwały Przewodniczący Zgromadzenia zapewnia
możliwość jego zamieszczenia w protokole obrad wraz z krótkim uzasadnieniem.
Protokół Walnego Zgromadzenia, a zwłaszcza treść podjętych uchwał jest przedmiotem aktu
notarialnego sporządzanego przez notariusza obecnego na Walnym Zgromadzeniu.
W dotychczasowej praktyce zwoływanych i odbytych walnych zgromadzeń, nie dochodziło do
ogłaszania przerw w obradach innych niż przerwy porządkowe.
Częstotliwość zwoływania NWZA wynika z pojawiających się potrzeb podejmowania stosownych
uchwał, które leżą w wyłącznej kompetencji walnego zgromadzenia.
W 2021 roku odbyło się ZWZ zwołane w terminie określonym w przepisach, czyli 20 maja 2021 roku,
które dotyczyło sprawozdania z działalności za 2020 rok i podziału wypracowanego zysku.
Nie odbyło się żadne NWZA w 2021 roku.
Ilość dni od czasu opublikowania danych rocznych za 2020 rok do czasu zwołania WZA w 2021 roku
wynosił 51 dni.
Przebieg obrad ZWZ był transmitowany on-line jak to jest praktykowane corocznie.
Skład osobowy i zmiany, które w nim zaszły w ciągu ostatniego roku obrotowego, oraz opis
działania organów zarządzających, nadzorujących lub administrujących emitenta oraz ich
komitetów.
Skład osobowy Zarządu wybranego 20 maja 2021 roku na 3 letnią kadencję - stan na 31 grudnia
2021 roku (niezmieniony do dnia publikacji raportu):
Krzysztof Stepokura Prezes Zarządu
Od dnia 1.06.2006 roku, Krzysztof Stepokura jest zatrudniony u Emitenta na stanowisku Członka
Zarządu, a od 30 maja 2007 roku jako Prezes Zarządu. Odpowiada za całokształt funkcjonowania
Spółki, a w szczególności za politykę finansową.
Powołany uchwałą Rady Nadzorczej 20 maja 2021 roku na trzyletnią kadencję.
Krzysztof Stepokura posiada pakiet 30,18% akcji Spółki co czyni go udziałowcem znaczącym.
Posiada uprawnienia założycielskie opisane w Statucie.
Tomasz Basiński Wiceprezes Zarządu
Założyciel firmy EUROTEL Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, zasiadając w jej Zarządzie jako
jego Prezes do 2002 roku. W latach 2002-2006 pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu. Od dnia
1.06.2006 roku, Tomasz Basiński jest zatrudniony u Emitenta na stanowisku Członka Zarządu, a od
października 2007 na stanowisku Wiceprezesa Zarządu.
Powołany uchwałą Rady Nadzorczej 20 maja 2021 roku na trzyletnią kadencję.
Jest akcjonariuszem mniejszościowym posiadając mniej niż 5% akcji Spółki.
Posiada uprawnienia założycielskie opisane w Statucie.
Skład osobowy Rady Nadzorczej powołanej 20 sierpnia 2020 roku uchwałą nr 13 podczas WZA na
trzyletnią kadencję - stan na 31 grudnia 2021 roku (niezmieniony do dnia publikacji raportu):
Krzysztof Płachta Przewodniczący Rady Nadzorczej Od maja 2006 r. do końca marca 2007 r.
pracował jako Prezes Zarządu spółki EUROTEL SA.
Pełnił funkcje członka RN Eurotel SA od 31 maja do 7 października 2007 roku oraz
Przewodniczącego Rady Nadzorczej EUROTEL SA od 8 października 2007.
Członek Komitetu Audytu.
11
Pan Krzysztof Płachta posiada kwalifikacje finansowo ekonomiczne. Prowadzi własną działalność
gospodarczą, która nie ma istotnego znaczenia dla Emitenta.
Pan Krzysztof Płachta jest niezależnym członkiem Rady Nadzorczej.
Jacek Foltarz Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej
W latach 2001-2006 pełnił funkcję Członka Zarządu w spółce EUROTEL Spółka z
ograniczoną odpowiedzialnością, a obecnie, od dnia 1.06.2006 roku pełni funkcję V-ce
Przewodniczącego Rady Nadzorczej Emitenta. Jacek Foltarz posiada pakiet 18,87% akcji, co czyni go
udziałowcem znaczącym. Posiada uprawnienia założycielskie wynikające ze Statutu.
Prowadzi własną działalność gospodarczą, która nie ma istotnego znaczenia dla Emitenta.
Członek Komitetu Audytu.
Marek Parnowski Członek Rady Nadzorczej od dnia 1 października 2012 roku.
Pan Marek Parnowski nie jest powiązany z żadna firmą zewnętrzną zależną lub konkurencyjną w
stosunku do Eurotel SA.
Pan Marek Parnowski do 31 sierpnia 2009 roku zasiadał w Zarządzie Eurotel SA jako jej członek
zarządu.
Pan Marek Parnowski posiada mniej niż 5% akcji Spółki i jest członkiem niezależnym.
Jacek Struk Członek Rady Nadzorczej
Pan Jacek Struk zasiada w Radzie Nadzorczej Spółki od 1 lipca 2010 roku.
Z informacji posiadanych przez Zarząd wynika, że nie posiada on akcji Spółki. Jest zatrudniony w
spółce zewnętrznej nieposiadającej powiązań z Emitentem. Posiada kwalifikacje finansowo
księgowe.
Pan Jacek Struk nie jest powiązany z żadną z osób zarządzających lub nadzorujących oraz nie
prowadzi działalności będącej konkurencyjną w stosunku do Spółki.
Pan Jacek Struk jest niezależnym członkiem Rady Nadzorczej Spółki.
Przewodniczacy Komitetu Audytu.
Remigiusz Paszkiewicz Członek Rady Nadzorczej
Pan Remigiusz Paszkiewicz niezależny członek Rady Nadzorczej, co zostało przyjęte na podstawie
stosownego oświadczenia. Nie jest powiązany z żadna firmą zewnętrzną zależną lub konkurencyjną w
stosunku do Eurotel SA.
Komitet Audytu funkcjonuje w ramach Rady Nadzorczej Spółki, który został powołany 20 sierpnia
2020 roku spośród członków Rady Nadzorczej.
W skład Komitetu Audytu wchodzi Pan Jacek Struk, Pan Krzysztof Płachta oraz Pan Jacek Foltarz.
Dwóch członków Komitetu Audytu posiada kompetencje wiedzę i umiejętności finansowe (Pan
Krzysztof Płachta i Pan Jacek Struk). Kompetencje te zostały zdobyte podczas pracy w instytucjach
związanych z rynkiem kapitałowym, sprawowaniu funkcji zarządczych w zakresie finansów oraz
wykształceniu zawodowemu wyższemu w branży finansów i zarządzania.
Dwóch członków doświadczenie i wiedzę dotyczącą branży (Pan Krzysztof Płachta i Pan Jacek
Foltarz). Kompetencje to zostały zdobyte m.in. w podczas zarządzania lub zasiadania w organach
zarządczych Emitenta i wcześniejszej karierze zawodowej.
Dwóch członków Komitetu Audytu jest niezależnych (Pan Krzysztof Płachta i Pan Jacek Struk).
Skład Komitetu Audytu nie uległ zmianie w 2021 roku.
Rada Nadzorcza w 2021 roku zbierała się na posiedzenia pięć razy zaś Komitet Audytu raz
(niezależnie od wspomnianych posiedzeń RN) w ciągu 2021 roku.
Do ustalania warunków zatrudnienia i wynagradzania (np. w formie umów o pracę) Zarządu
Eurotel SA został wybrany jeden z Członków Rady Nadzorczej, który złożył ponadto oświadczenie o
niezależności.
Raport roczny za 2021 rok zawiera informację jakie za 2021 rok otrzymali członkowie Rady
Nadzorczej oraz Zarządu.
Zasady wynagrodzenia nie uległy zmianie od ostatniego powołania ww. osób do pełnienia funkcji w
Spółce, a powstałe różnice wynikać mogą jedynie z różnic w parametrach, na podstawie których
oblicza się wynagrodzenia.
12
Sporządzane jest również coroczne od 2021 roku Sprawozdanie o wynagrodzeniach, które na
podstawie Polityki wynagrodzeń jest prezentowane do zaopiniowania podczas WZA Emitenta.
Treść archiwalnych sprawozdań jest dostępna na stronie internetowej Emitenta.
Rada Nadzorcza otrzymuje wynagrodzenie kwartalne, zaś członkowie zarządu z tytułu powołania do
Zarządu nie otrzymują wynagrodzenia, ale premię roczną, zależną od osiąganych wyników. Procent
ten uzależniony jest od osiągniętego skonsolidowanego zysku netto w stosunku do poprzedniego roku
obrotowego.
Wynagrodzenie członków zarządu za pełnienie określonych stanowisk w Spółce wypłacane jest w
formie wynagrodzenia miesięcznego na podstawie stosownych umów.
Biorąc pod uwagę osiągnięte rezultaty działalności za 2021 rok obrachunkowy, należy stwierdzić, że
mechanizmy motywujące spełniły swoją rolę, gdyż Spółka jak i Grupa Eurotel wykazały wzrosty
osiąganych wyników mimo wyjątkowo niekorzystnej sytuacji jak wystąpiła z przyczyn niezależnych i
trudnych do przewidzenia w otoczeniu rynkowym Spółki.
Informacje dotyczące firmy audytorskiej
Na rzecz Emitenta nie były świadczone w 2021 roku przez wybraną firmę audytorską inne dozwolone
usługi, które nie były badaniem.
Rekomendacja oraz wybór firmy audytorskiej spełniał kryteria określone w przepisach i wewnętrznych
i regułach obowiązujących w Spółce.
Nie istniały przeszkody w wyborze wybranej firmy audytorskiej w zakresie ograniczeń co do
wcześniejszych badań (ich ilości) lub niezależności firmy audytorskiej.
Porównanie warunków cenowych, również zostało pozytywnie ocenione podczas analizy otrzymanych
ofert.
Firma audytorska została wyłoniona na podstawie analizy ofert oraz powstałej rekomendacji Zarządu
przedstawionej do Komitetu Audytu, a następnie jej kandydatura została poddana głosowaniu na
posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 14 lipca 2021 roku:
Działając na podstawie art. 384 § 1 Kodeksu spółek handlowych i § 20 pkt 2 lit. n) Statutu Spółki,
w Gdańsku, za pośrednictwem elektronicznych środków komunikacji Rada Nadzorcza Spółki na
podstawie przedstawionych przez Zarząd Spółki propozycji oraz rekomendacji Komitetu Audytu
dokonała wyboru podmiotu uprawnionego do badania sprawozdania finansowego i wyraziła zgodę na
zawarcie z REWIT Księgowi i Biegli Rewidenci sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku 80-137, ul. Starodworska
1, numer w rejestrze firm audytorskich: 101, umowy:
- na wykonanie przeglądu jednostkowego sprawozdania finansowego Eurotel SA i skonsolidowanego
sprawozdania finansowego Grupy Eurotel za okres od 1.01.2021 do 31.12.2021, od 1.01.2022 do
31.12.2022 oraz od 1.01.2023 do 31.12.2023 r., tj. za najbliższe trzy lata obrotowe;
- na badanie jednostkowego sprawozdania finansowego Eurotel S.A. i skonsolidowanego sprawozdania
finansowego Grupy Eurotel S.A. za okres od 1.01.2021 do 31.12.2021, od 1.01.2022 do 31.12.2022
oraz od 1.01.2023 do 31.12.2023 r., tj. najbliższe trzy lata obrotowe z limitem maksymalnego
wynagrodzenia dla biegłego rewidenta w wysokości łącznie 83 000 zł netto/rocznie.
Maksymalne wynagrodzenie za 2020 rok wynosiło 75 tys. zł.