zależą od decyzji operatora, choć w pewnym stopniu muszą one uwzględniać również istniejące warunki
rynkowe obowiązujące np. w innych sieciach komórkowych oraz umożliwiać utrzymanie sieci sprzedaży.
Zapisy w umowach z partnerami zawierają klauzule dotyczące 12 miesięcznego okresu wypowiedzenia,
co pozwala zabezpieczyć sieć przed niekontrolowanymi zmianami wewnętrznymi w sieci sprzedaży. Taki
sam okres wypowiedzenia zawarty jest również w umowie z operatorami i gwarantuje ciągłości działania
w okresie 12 miesięcy w przypadku ewentualnego wypowiedzenia umowy agencyjnej. Nie istnieją
obecnie jednak takie przesłanki.
Ostatnie wydarzenia związane z sytuacja pandemiczną potwierdziły, że funkcjonowanie sieci sprzedaży
opartej na partnerach takich jak spółki Grupy Eurotel, pozwala na zachowanie możliwości obsługi
klientów w sytuacji, kiedy większość salonów bezpośrednio prowadzonych przez operatora (głównie w
dużych galeriach handlowych) jest zamkniętych na skutek wspomnianych ograniczeń.
W przypadku wypowiedzenia przez operatora umowy na konkretny punkt sprzedaży należący do
partnera sieci Eurotel, takie wypowiedzenie przenoszone jest na tego partnera bezpośrednio przez
Eurotel.
Rynek na jakim działają spółki Grupy w większości przypadków jest rynkiem regulowanym i zamkniętym.
Oznacza to, że trudno jest nowym podmiotom wejść na taki rynek, a warunki jego funkcjonowania
określane są co prawda pośrednio rynkowo, ale w większości sytuacji są jednak bezpośrednio sterowane
przez danego partnera jak np. operatora telekomunikacyjnego. Wprowadzane oferty promocyjne mogą
zaburzać naturalne procesy rynkowe i powodować, że w słabych miesiącach może się pojawić dobra
sprzedaż i odwrotnie.
System prowizyjny ma natomiast bezpośredni wpływ na efektywność ekonomiczną poszczególnych
salonów. Dochodowość salonów nie musi być jednak bezpośrednio z nim związana – salony mogą być
dochodowe nawet jeśli oferta operatora nie jest najlepsza w danym okresie lub rynek nie jest nastawiony
pokonsumpcyjnie. Zwykle jednak występuje odwrotna sytuacja, to znaczy oferta operatora nie zawsze
jest dobrze przyjmowana przez rynek (co może wynikać np. z lepszych ofert u konkurencji lub innych
czynników). Na pewno jednak dobra oferta i dostosowany do niej przekaz marketingowy, pozwalają na
lepsze postrzeganie oferty i przez to zwiększają potencjalną ilość klientów jaką można obsłużyć. W takiej
sytuacji, nawet mniej doskonały system rozliczeń może być wystarczający, aby zapewnić oczekiwany
poziom przychodów dla sieci sprzedaży. Reasumując, nie istnieje jeden czynnik gwarantujący osiąganie
konkretnych rezultatów sprzedażowych i zwykle jest to ich kompleks, występujący w odpowiedniej
proporcji i czasie.
Dodatkowy wpływ na wyniki oprócz powyższych czynników ma również nasycenie rynku oraz sytuacja
makroekonomiczna. Pierwszy z czynników jest czynnikiem zewnętrznym, niezależnym od Eurotel. W
zależności od odbioru oferty operatora i jej atrakcyjności na rynku, Spółka osiąga w danym okresie lepsze
lub gorsze wyniki sprzedaży i jest to czynnik o większym wpływie niż nasycenie rynkowe. Dobra oferta
jest w stanie sprowokować wyższy popyt mimo istniejącego nasycenia. Do czynników zewnętrznych
należy również zaliczyć sytuację w samym otoczeniu rynkowym. Koszt nabycia telefonu komórkowego
nie jest już dzisiaj co prawda barierą dla klienta, zwłaszcza przy możliwości nabycia go za pomocą
finansowania zewnętrznego, jednak chęć do zakupów klientów jest odzwierciedleniem ogólnej sytuacji
na rynku. Korzystanie z telefonii mobilnej jest obecnie niezbędne dla prowadzenia jakiejkolwiek
aktywności nie tylko zawodowej, ale i prywatnych kontaktów. Okres izolacji i zamknięcia gospodarki
jeszcze dobitniej wykazał znaczenie technologii mobilnej nie tylko w pracy, ale i w życiu. Trudno sobie
było wyobrazić w tym czasie codzienne funkcjonowanie lub pracę bez możliwości komunikacji na
odległość. Obecnie telefonia komórkowa nie ma alternatywnego konkurenta w sposobie mobilnego
komunikowania się. To czynniki wpływające osłabiająco na negatywne oddziaływanie elementów
zewnętrznych. Dalszy rozwój technologii zarówno, jeśli chodzi o funkcjonalności sprzętu jak i coraz
wyższą szybkość przesyłania danych w sposób mobilny (5G), skutkować będą rozszerzaniem rynku na
skutek większej ilości potencjalnych zastosowań lub zastępowaniem przez technologie mobilne już
istniejących rozwiązań. Nowe projekty jak e-SIM, czy płatności za pomocą telefonów, to kolejne etapy
rozwoju technologicznego i wiązania się z klientem poprzez coraz szerszą funkcjonalność zastosowań.
Konkurencja wśród operatorów telefonii komórkowej przejawia się z jednej strony na coraz bardziej
rozbudowanej ofercie kilku połączonych w pakiety usług, a z drugiej strony na zachętach dla klientów
innych sieci, do zmiany operatora. Oferty łączonych usług to różne treści jakie można nabyć dodatkowo
oprócz łączności głosowej, czy dostępie do Internetu jak przechowywanie i transfer danych w chmurach,