Rynek na jakim działa spółka w większości przypadków jest rynkiem regulowanym i zamkniętym.
Oznacza to, że trudno jest nowym podmiotom wejść na taki rynek, a warunki jego funkcjonowania
określane są co prawda pośrednio rynkowo, ale w większości sytuacji są jednak bezpośrednio sterowane
przez danego partnera jak np. operatora telekomunikacyjnego. Wprowadzane oferty promocyjne mogą
zaburzać naturalne procesy rynkowe i powodować, że w słabych miesiącach może się pojawić dobra
sprzedaż i odwrotnie.
System prowizyjny ma natomiast bezpośredni wpływ na efektywność ekonomiczną poszczególnych
salonów. Dochodowość salonów nie musi być jednak bezpośrednio z nim związana – salony mogą być
dochodowe nawet jeśli oferta operatora nie jest najlepsza w danym okresie lub rynek nie jest nastawiony
pokonsumpcyjnie. Zwykle jednak występuje odwrotna sytuacja, to znaczy oferta operatora nie zawsze
jest dobrze przyjmowana przez rynek (co może wynikać np. z lepszych ofert u konkurencji lub innych
czynników). Na pewno jednak dobra oferta i dostosowany do niej przekaz marketingowy, pozwalają na
lepsze postrzeganie oferty i przez to zwiększają potencjalną ilość klientów jaką można obsłużyć. W takiej
sytuacji, nawet mniej doskonały system rozliczeń może być wystarczający, aby zapewnić oczekiwany
poziom przychodów dla sieci sprzedaży. Reasumując, nie istnieje jeden czynnik gwarantujący osiąganie
konkretnych rezultatów sprzedażowych i zwykle jest to ich kompleks, występujący w odpowiedniej
proporcji i czasie.
Dodatkowy wpływ na wyniki oprócz powyższych czynników ma również nasycenie rynku oraz sytuacja
makroekonomiczna. Pierwszy z czynników jest czynnikiem zewnętrznym, niezależnym od Eurotel. W
zależności od odbioru oferty operatora i jej atrakcyjności na rynku, Spółka osiąga w danym okresie lepsze
lub gorsze wyniki sprzedaży i jest to czynnik o większym wpływie niż nasycenie rynkowe. Dobra oferta
jest w stanie sprowokować wyższy popyt mimo istniejącego nasycenia. Do czynników zewnętrznych
należy również zaliczyć sytuację w samym otoczeniu rynkowym. Koszt nabycia telefonu komórkowego
nie jest już dzisiaj co prawda barierą dla klienta, zwłaszcza przy możliwości nabycia go za pomocą
finansowania zewnętrznego, jednak chęć do zakupów klientów jest odzwierciedleniem ogólnej sytuacji
na rynku. Korzystanie z telefonii mobilnej jest obecnie niezbędne dla prowadzenia jakiejkolwiek
aktywności nie tylko zawodowej, ale i prywatnych kontaktów. Okres izolacji i zamknięcia gospodarki
jeszcze dobitniej wykazał znaczenie technologii mobilnej nie tylko w pracy, ale i w życiu. Trudno sobie
było wyobrazić w tym czasie codzienne funkcjonowanie lub pracę bez możliwości komunikacji na
odległość. Obecnie telefonia komórkowa nie ma alternatywnego konkurenta w sposobie mobilnego
komunikowania się. To czynniki wpływające osłabiająco na negatywne oddziaływanie elementów
zewnętrznych. Dalszy rozwój technologii zarówno, jeśli chodzi o funkcjonalności sprzętu jak i coraz
wyższą szybkość przesyłania danych w sposób mobilny (5G), skutkować będą rozszerzaniem rynku na
skutek większej ilości potencjalnych zastosowań lub zastępowaniem przez technologie mobilne już
istniejących rozwiązań. Nowe projekty jak e-SIM, czy płatności za pomocą telefonów, to kolejne etapy
rozwoju technologicznego i wiązania się z klientem poprzez coraz szerszą funkcjonalność zastosowań.
Konkurencja wśród operatorów telefonii komórkowej przejawia się z jednej strony na coraz bardziej
rozbudowanej ofercie kilku połączonych w pakiety usług, a z drugiej strony na zachętach dla klientów
innych sieci, do zmiany operatora. Oferty łączonych usług to różne treści jakie można nabyć dodatkowo
oprócz łączności głosowej, czy dostępie do Internetu jak przechowywanie i transfer danych w chmurach,
oferta sprzedaży energii (i innych mediów), telewizja i portale muzyczne oraz dostęp do różnych
rozwiązań nie tylko mobilnych, ale i stacjonarnych. W większości przypadków oferta jednak oparta jest
na podstawowej usłudze w postaci transmisji głosowej i internetowej (cyfrowej).
Promowanie cech wyróżniających danego operatora jak np. najlepszy zasięg (coraz mniej istotny w
związku z dobrym pokryciem siecią przez każdego operatora), najlepsza jakość transmisji danych
(szczególnie istotne w przypadku internetu i transmisji danych), czy jej szybkość (5G), są elementami
mającymi dodatkowo przekonać do wyboru oferty tego właśnie operatora. Wynika to z faktu, że oferty
działających na rynku operatorów są jednak w dużej mierze porównywalne lub różnice między nimi są
już niewielkie.
Niezależnie od powyższych czynników, wyniki sprzedaży można poprawić dzięki dobremu i odpowiednio
intensywnemu przekazowi marketingowemu.