zależą od decyzji operatora, choć w pewnym stopniu muszą one uwzględniać również istniejące warunki
rynkowe obowiązujące np. w innych sieciach komórkowych oraz umożliwiać utrzymanie sieci sprzedaży.
Zapisy w umowach z partnerami zawierają klauzule dotyczące 12 miesięcznego okresu wypowiedzenia,
co pozwala zabezpieczyć sieć przed niekontrolowanymi zmianami wewnętrznymi w sieci sprzedaży. Taki
sam okres wypowiedzenia zawarty jest również w umowie z operatorami i gwarantuje ciągłości działania
w okresie 12 miesięcy w przypadku ewentualnego wypowiedzenia umowy agencyjnej. Nie istnieją
obecnie jednak takie przesłanki o których Zarząd miałby wiedzę.
Ostatnie wydarzenia związane z sytuacją pandemiczną potwierdziły, że funkcjonowanie sieci sprzedaży
opartej na partnerach takich jak Eurotel SA, pozwala na zachowanie możliwości obsługi klientów w
sytuacji, kiedy większość salonów bezpośrednio prowadzonych przez operatora (głównie w dużych
galeriach handlowych) jest zamkniętych na skutek wspomnianych ograniczeń. Ryzyko jest wtedy jest
bardziej rozłożone i nie występuje koncentracja obsługi jedynie w większych lokalizacjach.
W przypadku wypowiedzenia przez operatora umowy na konkretny punkt sprzedaży należący do
partnera sieci Eurotel, takie wypowiedzenie przenoszone jest na tego partnera bezpośrednio przez
Eurotel.
Rynek na jakim działają spółki Grupy w większości przypadków jest rynkiem regulowanym i zamkniętym.
Oznacza to, że trudno jest nowym podmiotom wejść na taki rynek. Warunki jego funkcjonowania
określane są co prawda rynkowo, ale szczegółowe zasady działania są jednak bezpośrednio ustalane
przez danego partnera handlowego jak np. operatora telekomunikacyjnego. Wprowadzane oferty
promocyjne wpływają na naturalne procesy rynkowe i powodować mogą przykładowo, że w słabych
miesiącach może się pojawić dobra sprzedaż i odwrotnie.
System prowizyjny ma natomiast bezpośredni wpływ na efektywność ekonomiczną poszczególnych
salonów. Dochodowość salonów nie musi być jednak bezpośrednio z nim związana – salony mogą być
dochodowe nawet jeśli oferta operatora nie jest najlepsza w danym okresie lub rynek nie jest nastawiony
pokonsumpcyjnie. Znaczenie ma odpowiednia promocja, okres w jakim ona obowiązuje, dostępność
produktów (telefonów), indywidualne podejście do klienta w danej lokalizacji realizowane przez
konsultantów prowadzących dany salon. Czasami występuje również odwrotna sytuacja, to znaczy oferta
operatora nie zawsze jest dobrze przyjmowana przez rynek tak, jakby można było oczekiwać (co może
wynikać np. z lepszych ofert u konkurencji lub innych czynników). Na pewno jednak atrakcyjność oferty i
dostosowany do niej przekaz marketingowy, pozwalają na lepsze postrzeganie danej promocji i przez to
zwiększają potencjalną ilość klientów jaką można obsłużyć. W takiej sytuacji, nawet mniej doskonały
system rozliczeń może być wystarczający, aby zapewnić oczekiwany poziom przychodów dla sieci
sprzedaży. Reasumując, nie istnieje jeden czynnik gwarantujący osiąganie konkretnych rezultatów
sprzedażowych i zwykle jest to ich kompleks, występujący w odpowiedniej proporcji i czasie.
Dodatkowy wpływ na wyniki oprócz powyższych czynników ma również nasycenie rynku oraz sytuacja
makroekonomiczna. Każdy z tych czynników jest czynnikiem zewnętrznym, niezależnym od Eurotel SA.
W zależności od odbioru oferty operatora i jej atrakcyjności na rynku, Spółka osiąga w danym okresie
lepsze lub gorsze wyniki sprzedaży i jest to czynnik o większym wpływie niż nasycenie rynkowe. Dobra
oferta jest w stanie sprowokować wyższy popyt mimo istniejącego nasycenia. Do czynników
zewnętrznych należy również zaliczyć sytuację w samym otoczeniu rynkowym. Koszt nabycia telefonu
komórkowego nie jest już dzisiaj co prawda barierą dla klienta, zwłaszcza przy możliwości nabycia go za
pomocą finansowania zewnętrznego, jednak chęć do zakupów klientów jest odzwierciedleniem ogólnej
sytuacji na rynku. Korzystanie z telefonii mobilnej jest obecnie niezbędne dla prowadzenia jakiejkolwiek
aktywności nie tylko zawodowej, ale i prywatnych kontaktów. Okres izolacji i zamknięcia gospodarki
jeszcze dobitniej wykazał znaczenie technologii mobilnej nie tylko w pracy, ale i w życiu. Trudno sobie
było wyobrazić w tym czasie codzienne funkcjonowanie lub pracę bez możliwości komunikacji na
odległość. Obecnie telefonia komórkowa nie ma alternatywnego konkurenta w sposobie mobilnego
komunikowania się. To czynniki wpływające osłabiająco na negatywne oddziaływanie elementów
zewnętrznych. Dalszy rozwój technologii zarówno, jeśli chodzi o funkcjonalności sprzętu jak i coraz
wyższą szybkość przesyłania danych w sposób mobilny (5G), skutkować będą rozszerzaniem rynku na
skutek większej ilości potencjalnych zastosowań lub zastępowaniem przez technologie mobilne już
istniejących rozwiązań. Nowe projekty jak e-SIM, czy płatności za pomocą telefonów, to kolejne etapy
rozwoju technologicznego i wiązania się z klientem poprzez coraz szerszą funkcjonalność zastosowań.