w okresie 12 miesięcy w przypadku ewentualnego wypowiedzenia umowy agencyjnej. Nie istnieją
obecnie jednak takie przesłanki o których Zarząd miałby wiedzę.
Doświadczenia związane z sytuacją pandemiczną potwierdziły, że funkcjonowanie sieci sprzedaży
opartej na partnerach takich jak spółka, pozwala na zachowanie możliwości obsługi klientów w sytuacji,
kiedy większość salonów bezpośrednio prowadzonych przez operatora (głównie w dużych galeriach
handlowych) jest zamkniętych na skutek wspomnianych ograniczeń. Ryzyko jest wtedy jest bardziej
rozłożone i nie występuje koncentracja obsługi jedynie w większych lokalizacjach.
W przypadku wypowiedzenia przez operatora umowy na konkretny punkt sprzedaży należący do
partnera sieci Eurotel, takie wypowiedzenie przenoszone jest na tego partnera bezpośrednio przez
Eurotel.
Rynek na jakim działa spółka w większości przypadków jest rynkiem regulowanym i zamkniętym.
Oznacza to, że trudno jest nowym podmiotom wejść na taki rynek. Warunki jego funkcjonowania
określane są co prawda rynkowo, ale szczegółowe zasady działania są jednak bezpośrednio ustalane
przez danego partnera handlowego jak np. operatora telekomunikacyjnego. Wprowadzane oferty
promocyjne wpływają na naturalne procesy rynkowe i powodować mogą przykładowo, że w słabych
miesiącach może się pojawić dobra sprzedaż i odwrotnie.
System prowizyjny ma natomiast bezpośredni wpływ na efektywność ekonomiczną poszczególnych
salonów. Dochodowość salonów nie musi być jednak bezpośrednio z nim związana – salony mogą być
dochodowe nawet jeśli oferta operatora nie jest najlepsza w danym okresie lub rynek nie jest nastawiony
pokonsumpcyjnie. Znaczenie ma odpowiednia promocja, okres w jakim ona obowiązuje, dostępność
produktów (telefonów), indywidualne podejście do klienta w danej lokalizacji realizowane przez
konsultantów prowadzących dany salon. Czasami występuje również odwrotna sytuacja, to znaczy oferta
operatora nie zawsze jest dobrze przyjmowana przez rynek tak, jakby można było oczekiwać (co może
wynikać np. z lepszych ofert u konkurencji lub innych czynników). Na pewno jednak atrakcyjność oferty i
dostosowany do niej przekaz marketingowy, pozwalają na lepsze postrzeganie danej promocji i przez to
zwiększają potencjalną ilość klientów jaką można obsłużyć. W takiej sytuacji, nawet mniej doskonały
system rozliczeń może być wystarczający, aby zapewnić oczekiwany poziom przychodów dla sieci
sprzedaży. Reasumując, nie istnieje jeden czynnik gwarantujący osiąganie konkretnych rezultatów
sprzedażowych i zwykle jest to ich kompleks, występujący w odpowiedniej proporcji i czasie.
Operatorzy w sposób sterowany regulują wielkością przychodów i zysków swoich sieci sprzedaży, co
powinno zapewniać stabilność działania, ale jednocześnie utrudnia osiągnięcie ponadprzeciętnych
wyników, nawet w sytuacji, kiedy sprzedaż byłaby bardzo dobra.
Oprócz powyższych czynników również nasycenie rynku oraz sama sytuacja makroekonomiczna
wpływają również na potencjał sprzedaży. Każdy z tych czynników jest czynnikiem zewnętrznym,
niezależnym od Eurotel. W zależności od odbioru oferty operatora i jej atrakcyjności na rynku, Spółka
osiąga w danym okresie lepsze lub gorsze wyniki sprzedaży i jest to czynnik o większym wpływie niż
nasycenie rynkowe. Dobra oferta jest w stanie sprowokować wyższy popyt mimo istniejącego nasycenia.
Do czynników zewnętrznych należy również zaliczyć sytuację w samym otoczeniu rynkowym. Koszt
nabycia telefonu komórkowego nie jest już dzisiaj co prawda barierą dla klienta, zwłaszcza przy
możliwości nabycia go za pomocą finansowania zewnętrznego, jednak chęć do zakupów klientów jest
odzwierciedleniem ogólnej sytuacji na rynku. Korzystanie z telefonii mobilnej jest obecnie niezbędne dla
prowadzenia jakiejkolwiek aktywności nie tylko zawodowej, ale i prywatnych kontaktów. Niedawny okres
izolacji i zamknięcia gospodarki jeszcze dobitniej wykazał znaczenie technologii mobilnej nie tylko w
pracy, ale i w życiu. Trudno sobie było wyobrazić w tym czasie codzienne funkcjonowanie lub pracę bez
możliwości komunikacji na odległość. Obecnie telefonia komórkowa nie ma alternatywnego konkurenta
w sposobie mobilnego komunikowania się. To czynniki wpływające osłabiająco na negatywne
oddziaływanie elementów zewnętrznych. Dalszy rozwój technologii zarówno, jeśli chodzi o
funkcjonalności sprzętu jak i coraz wyższą szybkość przesyłania danych w sposób mobilny (5G),
skutkować będą rozszerzaniem rynku na skutek większej ilości potencjalnych zastosowań lub
zastępowaniem przez technologie mobilne już istniejących rozwiązań. Nowe projekty jak e-SIM, czy
płatności za pomocą telefonów, to kolejne etapy rozwoju technologicznego i wiązania się z klientem
poprzez coraz szerszą funkcjonalność zastosowań.
Konkurencja wśród operatorów telefonii komórkowej przejawia się z jednej strony na coraz bardziej
rozbudowanej ofercie kilku połączonych w pakiety usług, a z drugiej strony na zachętach dla klientów
innych sieci, do zmiany operatora. Oferty łączonych usług to różne treści jakie można nabyć dodatkowo