Strona 7 z 9 
regulacyjnych standardów technicznych dotyczących specyfikacji jednolitego elektronicznego formatu 
raportowania („Rozporządzenie ESEF”). 
Identyfikacja kryteriów i opis przedmiotu usługi 
Skonsolidowane  sprawozdanie  finansowe  w  formacie  ESEF  zostało  sporządzone  przez  Zarząd 
jednostki  dominującej  w  celu  spełnienia  wymogów  dotyczących  oznakowania  oraz  wymogów 
technicznych  dotyczących  specyfikacji  jednolitego  elektronicznego  formatu  raportowania,  które  są 
określone w Rozporządzeniu ESEF. 
Przedmiotem naszej usługi atestacyjnej jest zgodność skonsolidowanego sprawozdania finansowego 
w  formacie  ESEF  z  wymogami  Rozporządzenia  ESEF,  a  wymogi  określone  w tych  regulacjach 
stanowią, naszym zdaniem, odpowiednie kryteria do sformułowania przez nas opinii. 
Odpowiedzialność Zarządu oraz Rady Nadzorczej jednostki dominującej 
Zarząd jednostki dominującej jest odpowiedzialny za sporządzenie skonsolidowanego sprawozdania 
finansowego  w  formacie  ESEF  zgodnie  z  wymogami  dotyczącymi  oznakowania  oraz  wymogami 
technicznymi  dotyczącymi  specyfikacji  jednolitego  elektronicznego  formatu  raportowania,  które  są 
określone  w  Rozporządzeniu  ESEF.  Odpowiedzialność  ta  obejmuje  wybór  i zastosowanie 
odpowiednich znaczników XBRL, przy użyciu taksonomii określonej w tych regulacjach.  
Odpowiedzialność  Zarządu  obejmuje  również  zaprojektowanie,  wdrożenie  i utrzymanie  systemu 
kontroli  wewnętrznej  zapewniającego  sporządzenie  skonsolidowanego  sprawozdania  finansowego 
w formacie ESEF, wolnego od istotnych niezgodności z wymogami Rozporządzenia ESEF. 
Członkowie  Rady  Nadzorczej  jednostki  dominującej  są  odpowiedzialni  za  nadzorowanie  procesu 
sprawozdawczości finansowej, obejmującego również sporządzenie sprawozdań finansowych zgodnie 
z formatem, wynikającym z obowiązujących przepisów prawa.  
Odpowiedzialność biegłego rewidenta  
Naszym  celem  było  wyrażenie  opinii,  na  podstawie  przeprowadzenia  usługi  atestacyjnej  dającej 
racjonalną  pewność,  czy  skonsolidowane  sprawozdanie  finansowe  w  formacie  ESEF  zostało 
oznakowane zgodnie z wymogami Rozporządzenia ESEF. 
Usługę  wykonaliśmy  zgodnie  z  Krajowym  Standardem  Usług  Atestacyjnych  Innych  niż  Badanie 
i Przegląd 3001PL - „Badanie sprawozdań finansowych sporządzonych w jednolitym elektronicznym 
formacie  raportowania”  przyjętym  uchwałą  Krajowej  Rady  Biegłych  Rewidentów  nr  1975/32a/2021 
z dnia 17 grudnia 2021 r. (dalej: ”KSUA 3001PL”) oraz, gdzie jest to stosowne, zgodnie z Krajowym 
Standardem  Usług  Atestacyjnych  Innych  niż  Badanie  i  Przegląd  3000  (Z)  w  brzmieniu 
Międzynarodowego Standardu Usług Atestacyjnych (MSUA) 3000 (Zmienionego) – „Usługi atestacyjne 
inne niż badania lub przeglądy historycznych informacji finansowych” przyjętym uchwałą Krajowej Rady 
Biegłych Rewidentów (dalej: „KSUA 3000 (Z)”). 
Standard  ten nakłada  na  biegłego rewidenta  obowiązek  zaplanowania  i  wykonania  procedur  w  taki 
sposób,  aby  uzyskać  racjonalną  pewność,  że  skonsolidowane  sprawozdanie  finansowe  w  formacie 
ESEF zostało przygotowane zgodnie z określonymi kryteriami. 
Racjonalna pewność jest wysokim poziomem pewności, ale nie gwarantuje, że usługa przeprowadzona 
zgodnie z KSUA 3001PL oraz, gdzie jest to stosowne, zgodnie z KSUA 3000 (Z), zawsze wykryje 
istniejące istotne zniekształcenie. 
Wybór procedur zależy od osądu biegłego rewidenta, w tym od jego oszacowania ryzyka wystąpienia 
istotnych zniekształceń spowodowanych oszustwem lub błędem. Przeprowadzając oszacowanie tego 
ryzyka  biegły  rewident  bierze  pod  uwagę  kontrolę  wewnętrzną  związaną  ze  sporządzeniem 
skonsolidowanego sprawozdania finansowego w formacie  ESEF, w celu zaplanowania stosownych 
procedur,  które  mają  zapewnić  biegłemu  rewidentowi  wystarczające  i  odpowiednie  do  okoliczności